Lees meer

Schrijf u nu in voor de Vijftig+ nieuwsbrief

Als beroemdheden als Linda de Mol, Maarten van Rossum en Youp van ‘t Hek een eigen glossy krijgen; dan toch zeker ook de bekendste persoon op aarde. Dat is de gedachte achter de een-malige glossy Jezus! Die vanaf vrijdag 6 februari in alle kiosken, boekhandels en supermarkten verkrijgbaar is.

Hoofdredacteur Arthur Japin verleende uit pure nieuwsgierigheid en ‘hang naar het ongerijmde’ zijn medewerking. Hij ontdekte dingen over Jezus die hij niet wist en reisde voor het blad af naar de Negev-woestijn in Israël. Het was de bedoeling om daar ‘verzocht’ te worden zoals Jezus, en dat gebeurde ook: Japin kwam midden in een militaire oefening terecht. ‘Dit is dus religie: groepsdwang en geweld’, concludeert hij in het hoofdartikel. En ook: liefde en vergeving tot het uiterste is het enige dat de wereld nog kan redden. 

Jezus! is een initiatief van vier mensen die zelf christen zijn en het beeld dat veel mensen van Jezus hebben, willen opfrissen en bijstellen. Daarvoor hebben zij voornamelijk samengewerkt met niet-gelovige schrijvers, vormgevers en fotografen, om de meeste kans te maken op een verrassend eindproduct. Het resultaat is een eigentijds en uniek document dat oude feiten combineert met nieuwe gedachten en visies. Om met Arthur Japin te spreken: ‘Het is niet wat u verwacht. Geloof me’.

www.lentemedia.com

Verschijnt 11x per jaar
Jaarabonnement: € 12,50
Redactie:
Advertenties:
Alle afdelingen tel: 072 5715013